DWORZANIN W TAŃCU
28.05.2022 godz. 17.30 | Kasztel w Szymbarku, Sala Balowa
DWORZANIN W TAŃCU
Foto: www.muzykatraycyjna.pl
O tym, jak powinien się zachowywać dworzanin, pisał w roku 1528 Baldassare Castiglione w swoim Il Cortegiano - słynnym na całą Europę podręczniku renesansowego savoire-vivre’u, sparafrazowanym także przez Łukasza Górnickiego (Dworzanin Polski, 1566). Castiglione pisał o tym, czym różni się danza od ballo, jaka jest rola zmysłów (słuch, wzrok, dotyk) w tańcu, na czym polega maniera wykonania i czym jest sprezzatura, która winna towarzyszyć każdemu wykonaniu muzycznemu. Jak uśmiechać się, kłaniać i tańczyć – po włosku i francusku – pokażą tancerze Baletu Cracovia Danza.
Tomasz Jeż – muzykolog zatrudniony na Uniwersytecie Warszawskim na stanowisku profesora uczelni. Autor 3 książek i 70 artykułów, poświęconych zagadnieniom źródłoznawczym, dyspersji repertuaru muzycznego i kontekstom ideowym kultury muzycznej. założyciel, kierownik i redaktor serii wydawniczej FONTES MUSICAE IN POLONIA (serie: A – katalogi, B – monografie, C – edycje nutowe), jak dotąd wydano 45 tomów publikacji kilkudziesięciu autorów pochodzących z różnych ośrodków kraju (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk) i za granicy (Szwecja, Łotwa, Litwa, Rosja, Ukraina, Słowacja, Czechy, Niemcy); dostępne na stronie www.fontesmusicae.pl
Nikoleta Giankaki, Dariusz Brojek – tancerze Baletu Cracovia Danza
Alicja Żądło – lutnia
Romana Agnel (Kraków), Tomasz Jeż (Warszawa) – prowadzenie
Szczegóły
O tym, jak powinien się zachowywać dworzanin, pisał w roku 1528 Baldassare Castiglione w swoim Il Cortegiano - słynnym na całą Europę podręczniku renesansowego savoire-vivre’u, sparafrazowanym także przez Łukasza Górnickiego (Dworzanin Polski, 1566). Castiglione pisał o tym, czym różni się danza od ballo, jaka jest rola zmysłów (słuch, wzrok, dotyk) w tańcu, na czym polega maniera wykonania i czym jest sprezzatura, która winna towarzyszyć każdemu wykonaniu muzycznemu. Jak uśmiechać się, kłaniać i tańczyć – po włosku i francusku – pokażą tancerze Baletu Cracovia Danza.
Tomasz Jeż – muzykolog zatrudniony na Uniwersytecie Warszawskim na stanowisku profesora uczelni. Autor 3 książek i 70 artykułów, poświęconych zagadnieniom źródłoznawczym, dyspersji repertuaru muzycznego i kontekstom ideowym kultury muzycznej. założyciel, kierownik i redaktor serii wydawniczej FONTES MUSICAE IN POLONIA (serie: A – katalogi, B – monografie, C – edycje nutowe), jak dotąd wydano 45 tomów publikacji kilkudziesięciu autorów pochodzących z różnych ośrodków kraju (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk) i za granicy (Szwecja, Łotwa, Litwa, Rosja, Ukraina, Słowacja, Czechy, Niemcy); dostępne na stronie www.fontesmusicae.pl
Nikoleta Giankaki, Dariusz Brojek – tancerze Baletu Cracovia Danza
Alicja Żądło – lutnia
Romana Agnel (Kraków), Tomasz Jeż (Warszawa) – prowadzenie
Szczegóły
0