
Krzysztof Antkowiak
aktor-mim, tancerz
Swoją przygodę ze sceną rozpoczął w drugiej połowie lat 80. od sztuki street dance, tańcząc break dance i electric boogie w Miejskim Ośrodku Kultury w Gnieźnie. W latach 1993-1999 działał jako mim Wrocławskiego Teatru Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego. Współpracował z gnieźnieńskim Teatrem im. A. Fredry, Teatrem K-2 i Teatrem Współczesnym we Wrocławiu, Operą Dolnośląską, Operą Lipską (z Karlheinzem Stockhausenem), Operą Krakowską, a także Teatrem STU. Występował na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej, Teatru Wielkiego w Warszawie, Teatru Ludowego i Teatru Groteska w Krakowie. Pracował z wieloma twórcami, takimi jak: Henryk Tomaszewski, Jerzy Bielunas, Romana Agnel, Roberto Skolmowski, Włodzimierz Nurkowski, Jarosław Staniek, Henryk Konwiński, Beata Redo-Dobber. Był współzałożycielem Teatru S.T.R. Walium przy Wrocławskim Teatrze Pantomimy.
Od 1999 roku jest pracownikiem Fundacji Ardente Sole, a od roku 2006 pracuje jako tancerz i aktor Baletu Cracovia Danza. Umiejętności w zakresie tańca dawnego doskonalił pod okiem takich specjalistów jak: Romana Agnel, Marie-Claire Bär Le Corre, Françoise Deniau, Marie Genevieve Masse, Irene Ginger, Barbara Sparti czy Leszek Rembowski. Jako tancerz Baletu Cracovia Danza stworzył role m.in. Stańczyka, Władysława Jagiełły, Lodovico Sforzy czy Don Kichota. Jest artystą charakterystycznym, budującym swoje rolę na bazie tańca i ruchu pantomimicznego. Prowadzi całoroczne zajęcia i warsztaty edukacyjne w zakresie pantomimy. Jest także pedagogiem sztuki pantomimy na Festiwalu Tańców Dworskich „Cracovia Danza” oraz jednym z wykładowców szkoły Drama Studio. Współpracuje również z Teatrem Sztuk w Oleśnicy.
W 2016 roku został uhonorowany odznaką Honoris Gratia za całokształt twórczości, przez Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego, a w 2019 roku Brązowym Krzyżem Zasługi przyznanym przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Andrzeja Dudę.
Swoją przygodę ze sceną rozpoczął w drugiej połowie lat 80. od sztuki street dance, tańcząc break dance i electric boogie w Miejskim Ośrodku Kultury w Gnieźnie. W latach 1993-1999 działał jako mim Wrocławskiego Teatru Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego. Współpracował z gnieźnieńskim Teatrem im. A. Fredry, Teatrem K-2 i Teatrem Współczesnym we Wrocławiu, Operą Dolnośląską, Operą Lipską (z Karlheinzem Stockhausenem), Operą Krakowską, a także Teatrem STU. Występował na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej, Teatru Wielkiego w Warszawie, Teatru Ludowego i Teatru Groteska w Krakowie. Pracował z wieloma twórcami, takimi jak: Henryk Tomaszewski, Jerzy Bielunas, Romana Agnel, Roberto Skolmowski, Włodzimierz Nurkowski, Jarosław Staniek, Henryk Konwiński, Beata Redo-Dobber. Był współzałożycielem Teatru S.T.R. Walium przy Wrocławskim Teatrze Pantomimy.
Od 1999 roku jest pracownikiem Fundacji Ardente Sole, a od roku 2006 pracuje jako tancerz i aktor Baletu Cracovia Danza. Umiejętności w zakresie tańca dawnego doskonalił pod okiem takich specjalistów jak: Romana Agnel, Marie-Claire Bär Le Corre, Françoise Deniau, Marie Genevieve Masse, Irene Ginger, Barbara Sparti czy Leszek Rembowski. Jako tancerz Baletu Cracovia Danza stworzył role m.in. Stańczyka, Władysława Jagiełły, Lodovico Sforzy czy Don Kichota. Jest artystą charakterystycznym, budującym swoje rolę na bazie tańca i ruchu pantomimicznego. Prowadzi całoroczne zajęcia i warsztaty edukacyjne w zakresie pantomimy. Jest także pedagogiem sztuki pantomimy na Festiwalu Tańców Dworskich „Cracovia Danza” oraz jednym z wykładowców szkoły Drama Studio. Współpracuje również z Teatrem Sztuk w Oleśnicy.
W 2016 roku został uhonorowany odznaką Honoris Gratia za całokształt twórczości, przez Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego, a w 2019 roku Brązowym Krzyżem Zasługi przyznanym przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Andrzeja Dudę.