Ukończyła szkołę choreograficzną w Kijowie. Jako tancerka występowała w Operze Narodowej Ukrainy oraz Operze Kijowskiej. W jej repertuarze znajdują się m. in.
• “Śpiąca królewna” – Wróżka Liliowa, Wróżka Carabosse
• “Dziadek do orzechów” – Lalki (hiszpańska, chińska, orientalna, francuska)
• “Giselle” – Mirta
• “Jezioro łabędzie” – Pas de trois, Małe łabędzie, Duże łabędzie
• “Królewna Śnieżka” – Macocha
• “Chopiniana” – 11 Walc
• “Don Kichot” – Tancerka Uliczna, Królowa Driad
• “Coppélia” – Swanilda
• “Kopciuszek” – Zła siostra
• Występowałam także w zespole Cracovia Danza jako Macocha w “Kopciuszku”.
Występowała m.in. w: Hiszpania, Francja, Włochy, Rumunia, Czechy, Węgry, Niemcy, Belgia, Szwajcaria, Austria, Grecja, Norwegia, Szwecja, Dania, Estonia, Chiny, Japonia, Kanada.
Jest absolwentką Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku, którą ukończyła pod kierunkiem Agaty Lechowicz, Andrzeja Marka Stasiewicza oraz Iwony Kierat-Łukasik. Tańczyła jako solistka Opera Comica pentru Copii w Bukareszcie. Do Baletu Cracovia Danza dołączyła w 2019 roku. Od tego czasu, wraz z zespołem, bierze udział w licznych pokazach i spektaklach, zarówno w kraju, jak i zagranicą. Swoje umiejętności w zakresie tańców dawnych szkoliła pod okiem Romany Agnel, Dariusza Brojka, Leszka Rembowskiego, Any Yepes, czy Marie-Claire Bär Le Corre. Pracuje również jako pedagog w Konserwatorium Tańca im. Anny Hełbickiej w Krakowie.
W 2016 roku ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Baletową im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku pod kierunkiem Ałły Karpuhiny, Marioli Krawiec, Sławomira Gidla i Kazimierza Wrzoska. Związany był również z Zespołem Pieśni i Tańca „Gdańsk”, gdzie pod okiem Iwony Kierat-Łukasik zdobywał dodatkowe doświadczenie w zakresie tańców ludowych. Ponadto tańczył w Weselu Żuławskim – spektaklu ukazującym pieśni, muzykę, tańce i obrzędy mieszkańców Żuław Gdańskich w XVII wieku W Balecie Cracovia Danza tańczy od 2017 roku, biorąc udział w licznych koncertach i spektaklach w kraju i zagranicą (m.in. Francja, Turcja, Rumunia, Szwecja). Technikę tańca dawnego doskonali pod okiem Romany Angel i Dariusz Brojka. W ramach działalności edukacyjnej Baletu występuje w programach edukacyjnych i licznych koncertach dla dzieci organizowanych m.in. przez filharmonie: narodową i krakowską.
Dyplomantka Warszawskiej Szkoły Baletowej. Od 1975 r. była związana z Operą Krakowską, gdzie jako I Tancerka zatańczyła główne partie w wielu spektaklach baletowych m.in "Królewna Śnieżka", "Coppelia", "Kopciuszek", "Carmen", "Anna Karenina" czy "Cudowny Mandaryn". Poza udziałem w baletach, tańczyła także w repertuarze operowym i operetkowym. W tym okresie współpracowała też z kabaretem, filmem i telewizją jako tancerka i choreograf. Pełniła różne funkcje w teatrze: była asystentem choreografa, inspektorem baletu, a w latach 2003 - 2006 kierownikiem Zespołu Baletowego. Od wielu lat zajmuje się pracą pedagogiczną, początkowo w Studiu Baletowym przy Operze Krakowskiej, następnie w założonym wraz z mężem Wacławem Niedźwiedziem Studiu Baletowym w Chrzanowie oraz Studiu Tańca Klasycznego w Krakowie. W latach 2005 - 2015 prowadziła zajęcia z tańca i ruchu scenicznego ze studentami Wydziału Wokalno - Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest autorką wielu choreografii do różnego rodzaju koncertów operetkowych, koncertów baletowych dla dzieci, spektakli baletowych w Operze Krakowskiej oraz spektakli przygotowywanych przez studentów Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Od roku 2009 współpracuje jako pedagog i choreograf z Zespołem Baletowym "Cracovia Danza", a od 2010 r. prowadzi zajęcia z techniki tańca klasycznego w klasach teatralno - tanecznych w XXX LO.